preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Batelića Raša

 > Naslovnica
Vijesti

Rezultati ankete učenika od 1. do 8. razreda o ONLINE NASTAVI

Autor: Nensi Fonović Rade, 10. 4. 2020.

Rezultati ankete učenika od 1. do 8. razreda o ONLINE NASTAVI

 U ovom novom razdoblju za našu školu (i za odgoj i obrazovanje u RH), u kojoj po prvi put primjenjujemo nastavu na daljinu, namjera nam je bila pružiti svima potrebnu podršku i pomoć: učiteljima putem redovitih online sjednica, a učenicima putem osluškivanja i uvažavanja njihovih iskustava, potreba i stavova.   

S tom namjerom provedena je online anketa o zadovoljstvu učenika nastavom na daljinu te potrebama i prijedlozima za poboljšanje načina rada koji bi bili više po njihovoj mjeri. Anketa im je dostavljena na linku u njihovoj virtualnoj učionici.

U nastavku pogledajte rezultate anketa.

Zadovoljstvo online nastavom kod roditelja djece 1.- 4. razreda

 

Na ispunjavanje upitnika odazvalo se 94% roditelja čija su djeca učenici 1. do 4. razreda naše škole.

Većina roditelja ne navode prisutnost značajnih teškoća sa snalaženjem u onim aktivnostima koje su im bile navedene, iako nailaze na manje teškoće prilikom osiguravanja uvjeta za učenje (tihi prostor, slobodno računalo, pristup internetu), rješavanjem zadataka u zadanim rokovima, opterećenost zahtjevima različitih predmeta/učitelja, snalaženjem sa zadacima dobivenim preko mobitela.

Roditelji navode kako gotovo uopće nisu imali poteškoća s komunikacijom s učiteljima i dobivanjem povratnih informacija, a najveći problem bio je nedostatak slušanja predavanja učitelja uživo, održavanje pažnje djeteta tijekom učenja, kao i učenju sadržaja za koje dijete nije zainteresirano.

Najviše roditelja izvještava da nema poteškoća sa svladavanje niti jednog predmeta; od onih koji nailaze na teškoće, najteže im je sa matematikom, a nešto manje sa hrvatskim i engleskim jezikom.

Na pitanje što im se sviđa kod online nastave, velika većina roditelja odgovara kako im se sviđa dostupnost, strpljenje i posvećenost učiteljica, kao i kvaliteta komunikacije s njima. Osim toga, sviđaju im se zadaci koje djeca dobivaju, kao i zajedničko učenje.

 

Na pitanje što im nedostaje i što bi popravili u ovakvoj nastavi, oni iskazuju svoju želju za video sadržajima za objašnjavanje gradiva, osobito radi teškoća s gradivom matematike te naglašavaju probleme koje su imali sa signalom i povezivanjem na mrežu. Neki kao nedostatak vide neusklađenost s nastavom koja se prikazuje na televiziji.

Na pitanje što je u posljednja 3 tjedna djetetu bilo osobito teško, većina roditelja navodi nedostatak druženja s prijateljima, djedovima i bakama, nemogućnost bavljenja slobodnim aktivnostima i zatvorenosti u kući, a kao najmanji problem procjenjuju višednevni boravak u kući s istim članovima obitelji.

Roditelji navode kako su se djeca osjećala zabrinutost da oni ili netko njima blizak ne oboli, neki su se osjećali uplašeno, tužno, umorno, usamljeno, nervozno. Najmanji broj njih imao je problema sa spavanjem, glavoboljom ili trbuhoboljom.

Iako se neki ne mogu usredotočiti na rad, ne znaju se dobro organizirati, ipak su se općenito osjećala dobro, optimistično, smatraju da će stanje na kraju biti dobro.

  Anketu je ispunilo 34 od ukupno 38 učenika viših razreda. U nastavku vas upoznajemo sa rezultatima ankete.

 

Zadovoljstvo online nastavom kod učenika 5. i 6. razreda

 

Na upitnik o zadovoljstvu online nastavom odgovorilo je 100 % učenika 5. i 6. razreda. Učenici iskazuju kako se najviše njih tijekom online nastave osjeća sretno (42,1%), suradnički (36,8%), kreativno (15,8%), ali prisutni su i neugodni osjećaji, poput zbunjenosti (26,3%), napornosti (21,1%) i dosade (15,8%).

U online nastavu učenicima se najviše sviđa što se može odvijati po njihovom rasporedu (mogu si uzeti odmor kad im je potrebno, rješavati zadatke u vremenu kad im odgovara...), što im materijal ostaje na web stranici i uvijek im je dostupan, vole pričati s učiteljicama i velikom broju odgovara učenje „iz topline doma svoga”.

Najviše poteškoća imaju sa svladavanjem novog gradiva bez izravnog objašnjavanja od strane učitelja. Neki od učenika navode kako imaju teškoća s internet vezom, praćenjem nastave i slanjem riješenih zadataka iz tih razloga, dok neki navode kako im nedostaje druženje s prijateljima.

Ono što učenici navode da bi im pomoglo kako bi bili uspješniji je manje gradiva (47,4%), zanimljivija priprema nastavnog sata (26,3%), bolja oprema – internet, računalo (10,5%), bolja internet veza i objašnjavanje učitelja glasom umjesto slanje materijala (10,%).

Učenici navode kako većina njih ima miran kutak gdje mogu raditi, imaju pristup internetu i kompjutoru bez čekanja reda radi braće i sestara, te ih većina ima koncentraciju za praćenje nastave, ali ih samo pola uspijeva samostalno pratiti zadatke i rješavati zadaće, dok ostalima treba pomoć roditelja.

Učenici navode kako tijekom online nastave prate aktivnosti koje bi trebali, osjećaju se sigurno, ne izbjegavaju aktivnosti, razvijaju samostalnost, imaju osobu kojoj se mogu obratiti u slučaju teškoća, ali usprkos svemu tome, više njih NE voli online nastavu nego što je voli i ne obavlja s lakoćom dane zadatke.

Najviše strahova vezano uz ovakvu nastavu povezano je sa strahom od neuspjeha (31,6%), od ispitivanja (26,3%), loših ocjena (15,8%) te zadataka koji su im preteški (10,5%).

Kao završni komentar, djeca su pohvalila odnos s učiteljicama/ima, ali ipak izrazila veliku želju da se opet vrate na klasičan oblik nastave u klupama.

 

Zadovoljstvo online nastavom kod učenika 7. i 8. razreda

 

Upitnik o zadovoljstvu online nastavom riješilo je 76% učenika. Učenici i učenice navode kako uopće i gotovo uopće nisu imali problema sa komunikacijom s učiteljima ili dobivanjem povratnih informacija s njihove strane, te održavanjem pažnje. Probleme su im stvarali nemogućnost slušanja učitelja kako objašnjava „uživo”, svladavanje nerazumljivih sadržaja, poteškoće s opremom i vezom.

Kao dio koji im se sviđa kod online nastave navode to što si sami mogu organizirati vrijeme učenja, pisanja zadaća te što mogu materijale, videa iz kojih moraju učiti pogledati koliko god puta im je potrebno.

Kao nedostatak navode potrebu više video lekcija za objašnjavanja gradiva od strane učitelja, poteškoće sa slanjem i primanjem materijala radi preopterećenosti mreže, te opsežnost gradiva.

 

Ono što učenici procjenjuju da im je u posljednjih nekoliko tjedana najteže je nedostatak druženja s prijateljima i bavljenja slobodnim aktivnostima.

 

Kao nešto što je važno za njih i njihove vršnjake u ovoj situaciji, djeca navode kako je važno ne okupljati se u skupinama, posvetiti se svojoj obitelji i kućnim ljubimcima, održavati higijenu, zabaviti se u kući, crtati, pisati, pjevati, i najvažnije od svega: „Samo treba misliti pozitivno. Da će sve na kraju biti dobro jer i hoće!”

Tema Razrednih vijeća održanih 24. i 25. ožujka bila je analiza rada u virtualnom okruženju i prijedlog mjera za unapređenje rada.

O rezultatima ankete upoznato je Učiteljsko vijeće, na online sjednici 9. travnja 2020.


 


 


 








Album

Trenutno ne postoji niti jedan album.


Tražilica
 
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Korisni linkovi

OBRAZOVANJEsmiley

 
Korisni linkovi


 
E-dnevnik
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2017.

Ukupno: 151348
Ovaj mjesec: 1448
Ovaj tjedan: 456
Danas: 1
 
Knjižnica

Virtualna knjižnica OŠ Ivana Batelića

Virtualna školska knjižnica nastala je  za vrijeme trajanja nastave na daljinu kao podrška učenicima, učiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima. 
 
JELOVNIK

 

 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Osnovna škola Ivana Batelića Raša / Ulica Ivana Batelića br. 1, HR-52223 Raša / www.os-ibatelica-rasa.skole.hr / ured@os-ibatelica-rasa.skole.hr
preskoči na navigaciju